T.A.M. a Barcelona (09-03-2012)

9 de març del 2012

Temperatura de l'aigua del mar a 1 metre de profunditat
Platja de la Barceloneta (Barcelona)

Observació: 10/2012
Hora: 14:35 UTC

Temperatura: 13,5ºC
Estat de la mar: Maror amb mar de fons
Direcció del vent: SSE
Força del vent: 2 - 4
Estat del cel: 1/8 (Cu)
Visibilitat: Excel·lent

Observacions: Durant la darrera setmana, la temperatura de l'aigua del mar s'ha mantingut pràcticament estable (+0,1ºC). Situació marítima remoguda, amb maror generalitzada. Transparència regular de l'aigua per efecte de la mar de fons. Vent moderat del sector de xaloc. Cel gairebé serè, amb una visibilitat superior als 50 quilòmetres de distància.

Temperatures anys anteriors:
- 11/03/2011: 13,2ºC
- 11/03/2010: 12,4ºC
- 06/03/2009: 13,0ºC
- 07/03/2008: 13,5ºC
- 09/03/2007: 14,0ºC

- 09/03/2006: 12,1ºC

4 comentarios:

Unknown ha dit...

Hola Diego,

Volia que m'aclaressis uns dubtes sobre el teu resum de FEBRER 2012:

En el resum posa que es va registrar 1 dia de neu i 1 dia de calamarsa.
En primer lloc m'agradaria saber quins dies del mes es van registrar aquests fenómens.
En segon lloc crec que com a mínim va nevar 2 dies a la ciutat de Barcelona i em sembla que també 3.
En tercer lloc a tota la ciutat la temperatura va ser negativa almenys algún dia i en el teu observatori va ser de +0,8º.Això pot tenir a veure en que el termómetre està massa aprop d'alguna pared o de la falta de ventilació?.

Espero que m'aclareixis els dubtes. Salutacions,

LLuís Enric.

Diego Lázaro ha dit...

Hola Lluís Enric,

En el meu observatori tinc registrats quatre dies de precipitació durant aquell febrer de 2012:

Dia 1: 7,2 mm
Dia 2: 1,4 mm
Dia 12: 0,3 mm
Dia 14: 1,8 mm

La neu va aparèixer durant la matinada del dia 12. I el dia 14, la pluja va anar acompanyada de petits grans de calamarsa, tal i com vaig publicar en un tuit a les 20:54 hores.

A l'Observatori Fabra, segons explica l'Alfons Puertas, un dels seus observadors, va nevar els dies 1 i 2 de febrer. La tarda del dia 5 va tornar a nevar anecdòticament. I la matinada del dia 12 van caure alguns flocs de neu, els mateixos que vaig observar des del barri de Sants. El ruixat del dia 14 va ser força localitzat.

Respecte a la temperatura, la meva estació Davis està ben instal·lada. D'altres observatoris van registrar temperatures més baixes però no tots van baixar dels 0º durant aquella irrupció d'aire fred siberià. La diferència d'alçades, l'efecte illa de calor... són alguns dels factors que poden influir en aquestes diferències.

Salutacions,

Diego

Unknown ha dit...

Hola Diego,

Moltes gràcies per l'aclaració i per la informació tan detallada que m'has donat.

Está clar que les diferències d'alçada que hi ha a la ciutat influeixen en el nº de dies de neu i en quan a les temperatures a més es veuen influenciades per altres factors com la densitat urbanística, focus de calor, llocs on hi havien rieres, orografia etc..

Estem en contacte per si tinc més dubtes.Bon cap de setmana.
Salutacions,

LLuís Enric.

Unknown ha dit...

Hola Diego,

Moltes gràcies per l'aclaració i per la informació tan detallada que m'has donat.

Está clar que les diferències d'alçada que hi ha a la ciutat influeixen en el nº de dies de neu i en quan a les temperatures a més es veuen influenciades per altres factors com la densitat urbanística, focus de calor, llocs on hi havien rieres, orografia etc..

Estem en contacte per si tinc més dubtes.Bon cap de setmana.
Salutacions,

LLuís Enric.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP